اصول صحیح نگهداری از ظروف نچسب

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

اصول صحیح نگهداری از ظروف نچسب تفلون و سرامیک و گرانیت 

امروزه استفاده از ظروف پخت و پز دارای پوشش تفلون و سرامیک بسیار فراگیر می باشد و با وجود انواع ظروف پخت و پز مانند ظروف استیل ، ظروف پرکس ، ظروف لعابی و ظروف مسی باز هم ظروف تفلون و سرامیک مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است . پس برای حفظ کیفیت و سلامت این ظروف نکاتی را ذکر میکنیم که با رعایت این نکات انواع ظروف تفلون و ظروف سرامیک شما کاملا سالم خواهند ماند و کیفیت خود را در دراز مدت از دست نخواهند داد .

نکات قابل توجه در مورد استفاده از ظروف تفلون ، ظروف چدن ، ظروف سرامیکی و ظروف گرانیتی :

1 ) در هنگام خرید ظروف تفلون و  ظروف سرامیک حتما به مارک این ظروف دقت نمایید و از برندهای متفرقه به خاطر قیمت پایین این نوع محصولات به هیچ عنوان استفاده نکنید . از این رو ظروفی که خریداری میکنید حتما باید دارای نشان استاندارد باشند و اگر محصول خریداری شما ایرانی باشد حتما علاوه بر نشان استاندارد ، تاییده از وزارت بهداشت نیز باید داشته باشد . حتما پیش خود میگویید مگر این چنین ظروفی هم در بازار موجود هستند ؟! جواب بله است . شرکت کالوش تولید کننده انواع ظروف تفلون بصورت قابلمه و ماهیتابه تک و سرویس در پارچه های مختلف می باشد و دارای نشان استاندارد و تاییده از وزارت بهداشت و دارای پروانه وزارت صنعت معدن و تجارت می باشد .

[/vc_column_text][vc_single_image image=”12701″ img_size=”medium”][vc_column_text]

نشان استاندارد ایران و اروپا در ظروف تفلون و نچسب2 ) در هنگام آشپزی با انواع ظروف پخت و پز همواره از شعله مناسب استفاده نمایید . زیرا شعله زیاد به ظرف شما آسیب می زند و در کوتاه مدت باعث خرابی ظروف نچسب شما خواهد شد

[/vc_column_text][vc_single_image image=”12698″ img_size=”medium”][vc_column_text]

استفاده از شعله مناسب هنگام آشپزی

3) همواره از قاشق های مخصوص برای ظروف نچسب و ظروف تفلون استفاده کنید . قاشق های مخصوص ظروف تفلون مانند قاشق یا کفگیر چوبی و یا کفگیر و ملاقه های با روکش تفلون می باشند . هرگز از قاشق استیل و یا وسایل مشابه ان در ظروف تفلون استفاده نکنید چرا که قاشق استیل کاملا به پوشش نچسب آسیب می زند و ان را از بین می برد .

[/vc_column_text][vc_single_image image=”12700″ img_size=”medium”][vc_column_text]

قاشق مخصوص ظروف نچسب و تفلون

4) درهنگام شستشوی ظروف تفلون و ظروف سرامیک نیز از اسکاچ و سیم زبر استفاده نکنید و حتی الامکان از ابر و یا اسکاچ های مخصوص ظروف تفلون استفاده نمایید .

[/vc_column_text][vc_single_image image=”12696″ img_size=”medium”][vc_column_text]

استفاده از اسکاچ نرم و مخصوص ظروف نچسب و تفلون

5) از ظروفی که پوشش تفلون آنها از بین رفته است استفاده نکنید . ظروفی که خاصیت نچسب خود را از دست داده اند و پوشش تفلون آنها از بین رفته است قابل ترمیم نیستند و هرگز انها را بازسازی نکنید .

[/vc_column_text][vc_single_image image=”12699″ img_size=”medium”][vc_column_text]

عدم استفاده از ظروفی که پوشش تفلون انها از بین رفته است .

6) قبل از اولین استفاده از ظروف تفلون و ظروف نچسب ، انها را با آب داغ و مایع ظرفشویی بشویید . پس از شستشوی ظروف تفلون و یا سرامیکی و یا گرانیتی چند قطره روغن مایع را درون ظرف ریخته و به وسیله پارچه ای نرم تمام سطح داخلی ظرف را روغن کاری نمایید .

[/vc_column_text][vc_single_image image=”12697″ img_size=”medium”][vc_column_text]

ریختن روغن قبل از استفاده از ظروف نچسب

7 ) در هنگام آشپزی با ظروف تفلون ، اول همیشه روغن را در ظرف بریزید بعدا ظرف را روی اجاق گاز و شعله مناسب بگذارید . هیچ گاه قابلمه ، ماهیتابه و سایر ظروف تفلون را خالی بر روی شعله قرار ندهید .

با رعایت این 7 نکته ، ظروف تفلون و ظروف نچسب شما همواره کیفیت اولیه خود را حفظ خواهند کرد و شما هیچ نگرانی در استفاده از این ظروف نخواهید داشت .

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]